EmptiVesl

The Scientist - Coldplay

莫西顾:

        看了《The Scientist》的MV后,我突然不知道怎么去形容,或者像以往一样去解读它。我想我只能用两个字——最爱。《The Scientist》Coldplay目前所有作品中最爱的一首。


歌词:

歌词翻译:dffla0822


Come up to meet you
想来到你的身边
Tell you I'm sorry
对你说声抱歉
You don't know how lovely you are
在我心中,你美丽依然

I had to find you
人海中寻寻觅觅
Tell you I need you
茫然寂寞心里
Tell you I set you apart
难忘的是,你曾烙下印记

Tell me your secrets
告诉我你的秘密
And ask me your questions
化解所有疑虑
Oh let's go back to the start
这样能否,回到旧时光里

Running in circles
几番曲折也无悔
Coming in tails
未曾料到结尾 
Heads on a science apart
也许深情,非要冷淡回味

Nobody said it was easy
从来没有,那么简单
It's such a shame for us to part
逝去的爱恋有多遗憾
Nobody said it was easy
我也知道,这不简单
No one ever said it would be this hard
虚度时光,是心里失去你的茫然 
Oh take me back to the start
想回到从前

I was just guessing
我曾经想法愚痴
At numbers and figures
盼望文字图形
Pulling the puzzles apart
科学解释,会将疑惑启示

Questions of science
但思考加上理智
Science and progress
世间一切逻辑
Could not speak as loud as my heart
深情面前,都是苍白无知

Tell me you love me
告诉我你还爱我
Come back and haunt me
回来吧,陪伴我
Oh when I rush to the start
奋不顾身, 奔向开始的承诺

Running in circles
几番曲折也无悔
Coming in tails
未曾料到结尾 
Heads on a science apart
也许深情,非要冷淡回味

Nobody said it was easy
从来没有,那么简单
It's such a shame for us to part
逝去的爱恋有多遗憾
Nobody said it was easy
我也知道,这不简单
No one ever said it would be this hard
虚度时光,是心里失去你的茫然 
I'm going back to the start
我将回到从前


MV:The Scientist

评论

热度(302)